top of page
  • Wat is een goede daktent?
    Over het algemeen zijn er geen slechte daktenten en zit het verschil em vooral in de details. Zorg bij jouw keuze er vooral voor dat de service van de dealer/fabrikant goed is en of er voldoende accessoires voor jouw daktent worden aangeboden. Dit kan namelijk het comfort enorm vergroten. Daarnaast kun je letten op de dikte van het tentdoek, het type bodem, het gewicht, de afmetingen van de daktent en de dikte van de buizen. Wordt dit niet vermeld, vraag er dan naar en laat je goed voorlichten. Onze daktenten zijn mede door onze gebruikers ontwikkeld, waardoor onze daktenten van goede kwaliteit zijn en van alle gemakken voorzien. Met een daktent van Koala Creek koop je nooit een kat in de zak.
  • Moet er nog een matras of luchtbed in de daktent?
    Nee. Alle daktenten zijn standaard voorzien van een matras met een dikte van 6 cm. De hardheid is naar Europese maatstaven. Je hoeft alleen nog jouw slaapzak, dekbed of kussens mee te nemen.
  • Kan ik mijn daktent uitbreiden met accessoires?
    Jazeker! Je kunt de leefruimte eventueel uitbreiden met een ondertent, douchetent of diverse luifels. Daarnaast zijn er diverse accessoires als schoenzakken, daktentverlichting, anti-condensmatten, reserveonderdelen en nog meer te verkrijgen.
  • Waarom een daktent kopen?
    In vergelijking tot een gewone tent biedt een daktent vele voordelen: * makkelijk op te zetten en op te klappen * geen last van optrekkende kou of vocht omdat je niet op de grond ligt * makkelijker in- en uitstappen. Je hoeft niet de tent in te kruipen. * mooier uitzicht omdat je hoger ligt * rondom ramen * gebruik van haringen niet nodig * geen wateroverlast bij slecht weer * naast dat je het op de auto kunt monteren is het ook mogelijk om de daktent op een aanhanger te monteren
  • Hoe hard mag je met een daktent rijden?
    Wij adviseren om je te houden aan de geldende maximale snelheden en niet de grenzen op te zoeken. Houdt er daarnaast rekening mee dat jouw auto meer beladen is dan normaal en rijdt daarom iets defensiever en beheerst. Je bent tenslotte op vakantie.
  • Verbruik je meer brandstof met een daktent op de auto?
    Ja. Met alles wat je achter of bovenop jouw auto monteert zal de auto meer brandstof verbruiken. Echter met een daktent zal het verbruik zeker niet extreem toenemen.
  • how can I place an order?
    You can place an order via the webshop, but if you have additional wishes you can always send us an email to info@rexcraft.nl
  • Mijn auto heeft een maximale dakbelasting van 75 kg. Wij samen wegen zwaarder. Kan dat wel?
    Ja dat kan. De maximale dakbelasting die men bij een type auto noemt is de dynamische dakbelasting, dus wanneer je rijd. Wanneer de auto stilstaat mag je dit getal maal 4 of soms zelfs maal 5 doen. Hierdoor is het altijd veilig en kun je met een gerust hard op jouw autodak slapen.
  • Kan een daktent op mijn dakdragers/roofrack?
    In principe past een daktent op alle dakdragers, echter zijn niet alle dakdragers geschikt. Kijk goed naar de maximale belasting van de dakdragers en of de dak dragersstang over de dakdrager voet uitsteekt (zie afbeelding). De dakdragers, zoals net omschreven, zijn het meest geschikt. Een daktent past op elk roofrack. Soms kan het bij dakrekken met een opstaande rand nodig zijn om gebruik te maken van verhoogde steunen. Deze zijn ook bij ons verkrijgbaar.
  • Kan ik een reserveonderdeel bestellen?
    Jazeker. Het is erg vervelend wanneer je een onderdeel bent kwijtgeraakt of er iets kapot is gegaan. Kijk in onze webshop of je het onderdeel daar kunt vinden of stuur ons een email met een duidelijke omschrijving van het artikel. Wij zullen er dan alles aan doen op jou weer op weg te helpen.
  • How can I use my discount code?
    Once you have added an item to your shopping cart, you can enter your discount code during the checkout process. If you cannot resolve the issue, please contact us.
  • I'm having trouble placing an order. What can I do?
    That is very annoying. Please feel free to contact us and we will ensure that the order arrives at your address on time.
  • Can I still change my order?
    Yes, that is always allowed. We can always add or remove a product. If necessary, we will settle the excess or underpaid amount afterwards.
  • How can I pay with you?
    With us you can pay in many different ways. With iDeal, PayPal, various credit cards, but also post-payment is even possible.
  • What is the delivery time for my order?
    For the Netherlands, if the order is received before 4:00 PM, it will be shipped the same day. In most cases you will receive your package the next day. For foreign orders in Europe, delivery generally takes 2 to 5 working days.
  • Can I also collect my order?
    Yes. Please let us know in advance when you would like to come by to pick up an order. Then we will take this into account.
  • What are the shipping costs?
    Shipping is always free in the Netherlands. The following shipping costs apply to the European countries below: Belgium €4.95 - free shipping from €125.00 Denmark €6.95 - free shipping from €125.00 Germany €5.95 - free shipping from €125.00 France €6.95 - free shipping from €125.00 Great Britain €9.95 Italy €6.95 Ireland €12.50 Luxembourg €6.95 - free shipping from €125.00 Austria €5.95 - free shipping from €125.00 Poland €12.50 Portugal €8.95 Spain €6.95 Switzerland €14.95
  • In which countries do you deliver?
    To date, we ship to the countries below, but if your country is not listed, please feel free to contact us so that we can create a special invoice for you. Belgium, Denmark, Germany, France, Great Britain, Ireland, Italy, Luxembourg, Austria, Poland, Portugal, Spain and Switzerland.
  • What are the return costs?
    The only costs that apply to you as a customer are the shipping costs. You arrange the shipping yourself in consultation with us and that the product is properly packaged.
  • Do I have a guarantee on my order?
    Yes. If, up to 30 days after purchase, it appears that parts are missing or have broken during the construction of a kit, for example, we will ensure that new parts are sent free of charge.
  • How quickly will my return be processed?
    As soon as we have received the package, we will process it immediately. We check the package for defects or damage. When it has been received, we will transfer any credit to your bank account within 2 days.
  • Can I return my order?
    Yes. You may return the product to us without giving any reason. Please note that the item must be sent to us in the original packaging and well packaged. In addition, it is wise to contact us before returning.
bottom of page